Köredzés

3 típusú köredzést különböztethetünk meg:

Erő • Állóképességi • Erő-állóképességi köredzést

  • Az erő köredzés esetében csak erősítő gyakorlatokat végezünk a vendégekkel, ez akár lehet kitörésektől kezdve a gumiköteles gyakorlatokig bármi.
  • Az állóképességi köredzés az állóképesség növelésére alkalmas köredzés típus.
  • A harmadik pedig a vegyes, vagyis az erő-állóképességi köredzés, itt az erősítő gyakorlatok közé beiktatunk 1-1 pörgősebb részt, mely a pulzust magasabb tartományba viheti, és az állóképességünket növeli.

koredzes

A Köredzések óratartásában is 3 fajtát különböztethetünk meg:

  • Általános: Állomásokat állítunk fel az óra elején különféle eszközökből. Ezeket általában kör alakban szokás elhelyezni. De persze a terem adottságaitól is függ. Az embereket, résztvevők számától függően felosztjuk különböző pontokon. Minden állomáson bizonyos időt töltünk el, és végezzük az adott feladatokat. Általában 1,5-3 perces körökkel lehet számolni. Ezt az állomások, és az emberek számától állóképességétől tehetjük függővé.
  • Mindenki együtt: Ebben az esetben nincsenek külön állomások, hanem mint egy normál aerobik órán az oktató/edző áll elől és vezényli az egész órát. Itt is több, különböző eszközt használhatunk a különböző gyakorlatok elvégzésére.
  • Hibrid köredzés: Itt is állomásokat állítunk fel a teremben, de ezeken az állomásokon csak az erősítő részt végezzük. Mikor az állóképességi részhez érünk akkor mindenki a terem közepére jön be és mindenki ugyanazt az állóképességi gyakorlatot végzi el.
okt 10, 2015 | Posted by | 0 comments
Premium Wordpress Themes by UFO Themes